Tietoja pelitapahtumista

Yleisiä ohjeita pelitapahtumaan osallistuville ja näiden huoltajille.

Tälle sivulle on koottu yleisiä ohjeita Kauhavan nuorisoseuran verkkopelitapahtumiin osallistuville ja näiden huoltajille. Suosittelemme tapahtumaan tulevia tutustumaan listoihin joista selviää mitä tapahtumapaikalla on varattuna osallistujaa varten, mitä paikalle pitää muistaa ottaa mukaan ja mikä on kiellettyä tapahtumassa.

HäjyLAN tapahtumien muisti- ja sääntölistat

'Talo tarjoaa', 'ota mukaan', 'jätä kotiin'

Konepaikat ja tilat

Tapahtumassa nuorisoseuran saliin muodostetaan pöytäryhmiä.

Juhlasali

Pöytäryhmät

Pyötäryhmiä asetetaan saliin tapahtuman koosta riippuen. Pöytäryhmässä on yleensä konepaikkoja 12kpl. Jokaiselle paikalle on varattu yksi lähiverkko ja sähköpistoke. Osallistujan on tuotava omat kaapelit konetta varten. Pöytien väliin on varattu riittävästi tilaa jokaiseen suuntaan. Pöytäryhmät täytetään ensisijaisesti kauimmaisesta (lavan) päädystä alkaen.

Seuran tilat

Yöpyminen ja ruokailut

Tapahtuman koosta, kestosta ja osallistujien iästä riippuen Nuorisoseura järjestää yöpymiseen soveltuvia tiloja sekä paikkalippuun sisältyviä tai erikseen maksettavia ruokailuvaihtoehtoja. Yöpymistilat eivät ole kalustettuja joten yöpyjät tuovat mukanaan retkipatjan, makuupussin ja muut tarvittavat yöpymistarvikkeet. Yöpyminen tapahtumassa on vapaaehtoista. Nuorisoseuran toteuttamat ruokailut on lämpimien ruokien osalta pellipizza/pyttipannu/ranskikset/lihapullat -osastoa, välipalat leipä/yogurtti/banaani -linjalla. Ruokailu tapahtumassa on vapaaehtoista.

Kaikki tapahtumat
Laitteistot ja tekniikka

Kaikki ei ole langatonta ja pilvipalvelut ovat vain jonkun toisen koneita.

Hardware

Tapahtumaa ylläpitävät laitteet

Jokaisessa pöytäryhmässä on 16-porttinen Gigabitin nopeuden tarjoava verkkokytkin, josta jokaiselle konepaikan varanneelle löytyy yksi verkkoliitäntä. Verkkoyhteys pöydistä nuorisoseuran verkkohuoneeseen on sunniteltu niin, ettei tämä häiritse kulkua pöytäpaikoille. Nämä juuri vastavalmistuneet kaapeloinnit ovat totetutetu myös kahdennettuna vikasietoisuuden vuoksi. Salin pöytäryhmät yhdistyvät yhdeksi isoksi lähiverkoksi, jossa verkkopalveluita tarjoaa palvelinkoneiden joukko. Laiterikkoihin on varauduttu ja oikeat lanithan alkavat vasta kun internet katkeaa😉.

Software

Verkkopalvelut ja palomuurit

Kaikki tapahtumassa pelattavat paikallista palvelinta tukevat pelit voidaan pelata tapahtuman omilla lähiverkkopalvelimilla ylläpidetyissä palveluissa. Kompo-pelien palvelimet ovat aina tapahtuman omia jos vain peli tätä tukee. Lisäksi tapahtuman ajan ja kenties myös muulloin, palvelimet ylläpitävät paikallisia palveluita suosituimmista verkkopeleistä. Palvelut tarjotaan virtuaali-palvelimina ja Linux-ympäristössä pelin tätä tukiessa mutta verkostamme löytyy myös Windows-työasemia pelipalvelimen moista vaatiessa. Pelien netistä latautumisen suurta kuormaa on tasoittamassa pelitapahtumiin suunniteltu Lancache-kuormapalvelin joka pystyy tarjoamaan jopa 2 gigabitin latausnopeuksia peleille latauksen toistuessa ja yhteyksiä kuormittamatta. Tietyt internet-sisällöt kuten videotoistopalvelut ovat tapahtumassa estetty palomuuri ja reititys-säännöin ettei pelikaverin tauko muutu leffa-maratoniksi.

Yhteydenotot

Pelitapahtuman yhteystiedot
Osallistujille ja huoltajille tietoja
Tilojen varaus muuhun käyttöön tästä linkistä.